Counter – Strike: Source-regler

Turneringsoppsett

Kamper: Kun de_ (demolition)-maps/brett vil bli spilt gjennom CS:S-compoen.

Maps vil bli plukket fra følgende liste:

  • de_dust2
  • de_nuke
  • de_inferno
  • de_tuscan – Kan lastes ned her: http://www.fileplay.net/file/7931/de-tuscan
  • de_train

MR-Regler: Hele compoen vil bruke MR15-regler med en rundetid på 1:45. Det er ingen tidsbegrensning på matchen. Begge lagene vil spille én map, 15 runder som T og 15 runder som CT. Matchen vil bli vunnet av det første laget som går seirende ut av 16 runder. En knivrunde eller enighet mellom lagene bestemmer hvilket lag som skal begynne på hvilken side. Ved bruk av knivrunder kan det ikke benyttes flash eller høyder.

Uavgjort: Kamper som ender uavgjort (15 – 15) vil avgjøres med MR3-spillregler. Det første laget som når 4 seiere vinner. Start money under MR3 skal settes til $10 000. En knivrunde eller enighet mellom lagene bestemmer hvilket lag som skal begynne på hvilken side.

Finaler: Under finale vil det spilles Bo3-format (Best av 3). Der laget fra winnerbracket starter med en 1-0 ledelse mens laget fra lowerbracket velger første map. Det skal spilles samme format i finalen som resten av turneringen, MR15. Det skal spilles på forskjellige maps hver runde. I andre runde skal taperlaget velge map som skal spilles.

Kampregler – Generelt

Kampstart: Ved kampstart skal alle lag stille med nøyaktig fem spillere hver. Dersom et eller begge lagene ikke har dette, utsettes kampstart med ti minutter. Dersom et eller flere lag fremdeles ikke har nok spillere ved ny kampstart vil det laget med flest spillere tilkoblet kampen vinne. Ved det tilfelle at begge lagene har likt antall spillere ved ny kampstart skal kampen starte uavhengig av antall spillere – flere spillere kan ikke bli med underveis. Alle spillerene på et skal ha lik klan-prefiks, med andre ord lik start på nick/handle i spillet.  Varianter med ulike tegn ([TCP], ]TCP[ osv) er ikke akseptert, alle må ha lik skrivemåte.

Serverkræsj, nettverksnedetid, strømbrudd og andre tekniske omstendigheter som spillerene ikke har kontroll over (ansvar ligger hos arrangør): Dersom tekniske omstendigheter som arrangøren har ansvar for (se overskrift) før den 5. runden skal dette umiddelbart varsles compocrew for fastsettelse av tidspunkt for ny match. Dersom problemene  skjer senere enn dette vil serveren bli startet på ny og poengsummene vil bli beholdt. mp_startmoney vil så bli satt til 4500.

Pauser og frakoblinger: Dersom en eller flere spillere faller ut i løpet av spillet må matchen bli pauset. Laget har så fem  minutter på å få spillerene tilbake i matchen. Dersom spillerene ikke er tilbake innen fem minutter kan det andre laget kreve seier (walkover). Kun én pause er tillatt per lag per match. Pausen skal taes ved slutten av en runde eller under freezetime.

Exploits: Det er ikke lov å bruke crouchbugg eller bunnybugg. Buggdefusing er heller ikke lov.

Demoer og skjermbilder: Alle spillere må recorde ineye. Dette gjøres ved å skrive record “demonavn” i console.

Ved uklarheter, ta kontakt med oss i gamecrewet. Husk at generelle regler gjelder i tillegg til disse compospesifikke reglene.

GL & HF

 

Resultater fra fotokonkurransen
Fotokonkurranse – PP20
Hjelp oss bli bedre, vinn premier!
Avstemning på kreative bidrag åpnet!!

 

 
 
Forside | Nyheter | Informasjon | Underholdning | Konkurranser | Crew | Kontakt
©2011 Polar Interesseorganisasjon